Mida kujutab endast UX/UI disain?

Käesolevas artiklis räägime kasutajaliidese ja kasutajakogemuse disainist, mida see endast kujutab ja vaatame, kes on need inimesed, kes UI- ja UXi disainivad.

Kes on UX/UI disainer?

Tavaliselt räägitakse UI-st ja UX-st nii nagu oleksid need üks ja sama asi, kuid need mõisted on väga erinevad. UI (kasutajaliidese) disain viitab sellele, mida kasutajad tegelikult rakenduse ekraanil näevad – tekst, värvid, taustad, ikoonid ja liikuvad elemendid – näiteks animatsioonid. Seetõttu kattub UI-disain graafilise disainiga. UI-disaini karjäär on üsna sarnane graafilise disaineri omaga. Kasutajaliidese disain mõjutab suurel määral toote kasutatavust – disain peaks olema selgesti arusaadav, mida kasutajal oleks lihtne sirvida/navigeerida. Samuti peab kasutajaliides olema ainulaadne ja eriline, midagi sellist, mis jääb kasutajatele pikaks ajaks meelde. 

UX (User Experience) keskendub sellele, kuidas kasutajad navigeerivad kõigi erinevate UI-elementide vahel. UX-disainerite jaoks on tegemist kasutajakogemuse voo optimeerimisega ja probleemide allikate kõrvaldamisega nende interaktsioonide käigus. Seepärast peavad UX-disainerid tundma meetodeid ja vahendeid kasutajate käitumise uurimiseks. UX-disainer vastutab selle eest, et tooted oleksid kasutajatele kasulikud, nauditavad ja kättesaadavad. 

Kui UI haldab digitaalse toote väljanägemist, siis UX haldab seda. Lõppeesmärk on saavutada kasutaja jaoks sujuv funktsionaalsus. UX/UI disainer ühendab need kaks valdkonda, viies esmalt läbi kasutajauuringuid ja rakendades seejärel visuaalse disaini tulemusi makettide, trajektooride ja prototüüpide kujul. Seejärel testitakse neid ning kasutajate tagasisidet kasutatakse edasiste muudatuste tegemiseks ja toote parima võimaliku kuju saavutamiseks enne toote väljalaskmist.

Mida UX/UI-disainer tegelikult igapäevatöös teeb?

UI/UX-disaineri jaoks on iga tema tööpäev erinev. Olenevalt päevast UI/UX-disaineritel on erinevad tööülesanded, näiteks planeerimine, kasutaja teekonna kaardistamine, ekraanide kujundamine, uuringud jne. Vaatleme mõningaid UI/UX-disaineri igapäevaseid kohustusi:

  • Tagasiside läbivaatamine ja analüüsimine varasemate kujunduste ja uute projektide kohta ning kooskõlastamine meeskonnaga.
  • Tuvastada uusi trende, analüüsida, mis töötaks kasutajatega ja mis mitte – iga infokilluke võib aidata toodet parandada!
  • Viia läbi küsitlusi, väliuuringuid, intervjuusid ning hiljem neid analüüsida. Selle eesmärk on leida võimalusi kasutajate mõistmiseks, kus saadud teadmised kasutatakse sisendina disainiotsuste tegemisel.
  • Kasutajakogemuse ja kasutajaliidese kaardistamine, pidades silmas kasutajate vajadusi.
  • Viia läbi vaatluseid, kus jälgitakse näidiskasutajate suhtlemist tootega.
  • Disaini- ja äristrateegia koosolekutel ja esitlustel osalemine.

Need on vaid mõned ülesanded, mida UI/UX-disainerid oma tööpäeva jooksul teevad. See töö on põnev, kuna: 

  • Õpitakse kuidas maksimeerida klientide rahulolu ja seeläbi parandada investeeringutasuvust.
  • Saadakse aru, kuidas tarbijapsühholoogia toimib.
  • Võimalus intervjueerida erineva taustaga inimesi.
  • Õpitakse, kuidas tulla toime erinevate väljakutsetega.

Anna meile teada, kas sina oleksid UX/UI disaini kursusest huvitatud?